May

Meteora

Gönderen : svardal Kategori : Meteora

Tafa telefonda  yunanistan meteora bölgesinde tırmanışa gideceğiz gelirmisin diye aniden sorunca ne diyebilirdimki. Gelmemmi! Hanımla ve iş yeriyle yapılan ıstişare sonrası onaylar alınır ve hızlıca resmi evraklar hazırlanır. Adanadan Peyami ağbimiz ve Çağlarla beraber 15 Nisan sabahı erkenden İstanbula oradan ekibin diğer üyeleriyle buluşup otobüsle Selanik yoluna koyulduk. Sınır kapısında Türkiye tarafında  ilk kontrol, ardından Yunanistan tarafında ikinci kontrol.

Komşi pasapot…  sen geldi daha önce

yok gelmedim. Bir soğuk terden sonra yola devam. Sabah güneşle beraber  Selanikteyiz. Bu kadarmı herşey bize benzer. Oradanda doğru Meteora.  Adanadan itibaren 52 saat süren yolculuğumuz nihayet bitmişti. Yunan dostlarla ilk tanışma ve kaynaşma sonrası dinlenmeye çekilmeden ilk kulemizde tırmanarak kayalarına ve bolt aralarına ısınmaya çalıştık. İlk rotam iki ip boyu süren V+ zorluğu olan  pozitif bir hattı.  ilk bolt 10-12 metre yukarda. İkinci bolt 8 metre sonra 3 bolt istasyon, birinci ip boyu bitti. Benzer bir tırmanışta ikinci ip boyunda. Nerdeyim laan ben. Zirve defterini imzalayıp hoppp aşağıya. Kulenin diğer rotalarını da deneyerek son VII- lik bir rotayla günü tamamladık. Vücut bitmek üzere. Dostlar çoktan içmeye başlamış Türk dururmu. Aç karnına bir bira, benden güzeli yok valla. Saat akşam 10 na doğru yemek geldi.  Çiğnemeden yutup doğru tulumlara. Ertesi gün iyi dinlenmiş bedenlerle yine bir kulenin altındayız. Yunan doslarımızın önerdiği beğenilen rotalardayız. Bu seferki 3 ip boyu bolt araları gayet güzel. İlk iki ip boyunu gidiyorum VII- , son ip boyu çağların VII+,  zirvedeyiz. Her zirvede küçük bir zirve defteri. Hemen anılaştırıyoruz. Arkamızdan ikinci ekip olarak Öztürk ve Peyami ağbimiz geliyor. Mükemmel manzara. Hızlıca inip yeni bir kuleye gidiyoruz.  Bolt araları açık 3 ip boyu tırmandıktan sonra aynı ekip gene zirvede. Kulenin zirvesinden çevreyi izlerken 300 metre uzunluğunda bir başka kulenin muhteşem bir çatlak hattında tırmanan iki ekibi hayranlıkla izliyoruz. Çıkamayacaklarını da düşünüyoruz açıkcası. Ertesi gün kendimizi birden bu rotanın birinci ip boyunda buluyoruz.  Nerede bu boltlar. Birinci klibi yapmadan düşersen tekerlekli sandalye kesin. Ha gayret diyip ilk ip boyunu tamamlayıp. ekibin diğer üyelerini istasyona alıyorum. Tek bir halkalı bolt istasyonları oluşturuyor. Ve biz ekip olark 3 kişiyiz. Gerçi iki gündür hep aynı istasyon stiliyle emniyet aldık artık epeyce alışmıştık ve pek yadırgamıyorduk ama bu rotanın boşluk hissi biraz fazlamı ne? İkinci ip boyunuda tırmanarak gerisini çağlara emanet ediyorum. tafa çağlar ve ben iyi bir ekip olmuştuk. Hemen üstümüzde bir ip boyu önde recep ve iki yunanlı dostlardan oluşmuş bir ekip daha vardı. Altımızda ise Öztürk, Peyami ve Haldun geliyordu. Rotada 9 kişi tırmanıyorduk sizin anlayacağınız. Bu bölgedeki rotaların tamamında bu tür kalabalık ekipleri görmek mümkündü. Hızlı olan öne geçerek yoluna devam ediyordu. Tek boltluk istasyonlarda iki ekibin karşılaşması gerçekten ürkütücü ve komik oluyordu.  Son ip boyunda yediğimiz dolu karışık sağnak yağış Alplerin zor duvarlarında yaşanan trajik tırmanışları hatırlatırcasınaydı. Nihayet VII/VII+ zorluğundaki oldukça popüler bu rotayı bitirebilmiştik. Sıkı iş beee. Zirvede donumuza kadar ıslak olarak iniş yapılacak hattaki yoğunluktan dolayı rüzgar altında 1 saat bekletildikten  sonra kurumuş bir şekilde aşağıdayız. Yerde olmak güzel. Ertesi gün meteora bölgesine yakın bir bögede spor tırmanış rotalarında vücudu soğutup, Yunan dostlarımızın bizim için ayırmış oldukları kuzuyu boğarak protein ihtiyacımızı karşıladık. Ve ayrılık günü geldi bir sonraki faaliyeti Türkiyede gerçekleştirmek üzere vedalaşarak ülkeye güzel anılarla döndük.

Kuledenin zirvesinden ekibin diğer üyeleriyle beraberken

ikinci gün tırmandığımız kule gurubu

Öztürk Kayukçı ikinci günün son rotasında

Mustafa Kalaycı rotadan meteora bölgesindeki kastraki kasabası

Mükemmel çatlak hat

Çatlakta ikinci ip boyu VII-

Sağnak yağıştan önceki mutlu ip boyumuz

Rotadan kastraki kasabası

7 Yorum Yapılmış

1. evren @ 20 Mayıs 2009

Ekip süper, fotolar muhteşem… Başka ne diyim ki! Eline sağlık Süleyman. Eminim harika bir faaliyet olmuştur. Darısı başımıza…(ama mümkünse bolt araları daha makul olsun;) )
    herkese sevgiler…
    evren

2. svardal @ 21 Mayıs 2009

teşekkürler evrencim. meteora mümkünse görülmeli derim.fantastik bir yer. tırmanış dışında da bir çok şey var bu bölgede. kendine iyi bak

3. recep @ 21 Mayıs 2009

tebrikler gercekten güzel bir faliyet elinize sağlık hocam…

4. Süleyman @ 21 Mayıs 2009

sağol recep. umarım görme fırsatın olur.

5. zorbey @ 25 Mayıs 2009

çok güzel bir yer, çok güzel bir ekip ve çok güzel bir faliyet elinize sağlık.Uzun zamandır ilk defa 20metre den fazla tırmanma isteği uyandırdı bende, görüşürüz

6. çağlar @ 25 Mayıs 2009

Vaayyy beeee ! ! !
    ne güzel tırmandık yaa:))
    harikaydı…

az ama öz bolt:’Sakson’culuk oyunu çok eğlenceliydi.
    Macera şarrtt:))

darısı yeni bölgelerde yeni maceralara…

7. Süleyman @ 26 Mayıs 2009

zorbeycim gitmek için değecek bir yer gerçekten. fırsat yaratabilmen dileğiyle